پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226654
دمنوش قوي براي رفع استرس و اضطراب/ با بو کردن اين رايحه نمره بيست بگيريد
تاریخ انتشار : 1395/07/24 08:13:49
نمایش : 990
زندگي پرهيجان روزمره، استرس و سردردهاي مزمن را مي‌توان با استفاده از اين دمنوش خانگي پرخاصيت کاملاً برطرف کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مخلوط آب ليمو ترش و عصاره اسطوخدوس يک معجزه براي درمان فوري سردرد و ايجاد آرامش در افرادي است که در معرض هيجان و دلهره قرار دارند يا کيفيت زندگي‌شان به دليل ناتواني در مهار استرس افت کرده است.
 
در پايان يک روز کاري پرفشار مي توانيد به روشي ساده استرس و سردرد را ازخود دور کنيد. به منظور تهيه اين دمنوش خانگي که مي توان آن را قبل از خواب مصرف کرد، به يک قطره عصاره گل اسطوخودوس، يک فنجان عسل طبيعي، شش فنجان آب، سه عدد ليمو ترش تازه و مقداري برگ اسطوخودوس نياز داريد.
 
تمامي اين مواد را با هم مخلوط کرده و در يک تابه آن را حرارت ملايم دهيد تا يک ترکيب يکدست درست شود. مي توانيد آن را حتي در يخچال هم نگهداري کنيد.
 
اسطوخودوس داراي خواص درماني فراواني است و کارشناسان بيش از 150 ترکيب فعال را در آن شناسايي کرده اند براي سلامت بدن بسيار مفيد است.
 
خاصيت ضد افسردگي، ضد ميکروبي، التيام بخش زخم و درد، سم زدايي از بدن، آرام بخشي گرفتگي عضلات بدن، خواص ضد باکتري، ضد قارچي و برطرف کنندگي التهاب بدن از جمله مهم ترين فوايد استفاده از اسطوخودوس است.
 
حتي بو کردن اسطوخودوس مي تواند باعث رفع استرس و اضطراب در افراد شود، کارشناسان با بررسي دانش آموزان قبل و بعد از بوييدن اسطوخودوس، دريافتند که ميزان راندمان درسي دانش آموزان و نمرات درس رياضي در آنها، پس از بو کردن رايحه اسطوخودوس بالاتر رفته است.
 
پزشکان حتي از عطر اسطوخودوس براي کاهش ميزان استرس و نگراني بيماران قبل از عمل جراحي استفاده مي کنند، و يا بيماراني که با روغن عصاره اسطوخودوس فيزيوتراپي شده اند نتايج درماني بهتري کسب کرده اند.
 
اسطوخودوس هم به صورت عصاره و هم به صورت برگ هاي گل خشک شده در عطاري ها وجود دارد اما براي دستيابي به بهترين نتيجه بهتر است از گل خشک شده تازه اسطوخودوس استفاده شود.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html